Veelgestelde vragen aan LaLeila
Gedroogd fruit van LaLeila
Wat is gedroogd fruit?
Gedroogd fruit is hetzelfde als normaal fruit, echter is door een intensief en tijdrovend proces het vocht uit het fruit onttrokken. Hierdoor blijven de meeste vitaminen en mineralen in stand, evenals de smaak van het fruit. Het grote voordeel is dat je het fruit nu veel langer kan bewaren en het is net zo gezond en smaakvol!
Is gedroogd fruit gezond?
Ja. Gedroogd fruit bevat nagenoeg dezelfde voedingsstoffen als ‘normaal’ fruit. Hierdoor verandert er niets aan de voedingsstoffen en is het dus niet schadelijk of ongezond. Gedroogd fruit is daarom ook uitermate geschikt voor kinderen. Let wel; fruit is een natuurproduct en men kan allergisch zijn voor bepaalde soorten. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen na het nuttigen van ons product.
Bekijk ook eens dit artikel voor meer informatie.
Geen toegevoegde suikers?
Wij werken alleen met biologisch fruit die we op onze eigen wijze drogen. Uiteraard bevinden zich in deze natuurproducten de standaard natuurlijke suikers. Daar worden vervolgens geen suikers aan toegevoegd, waardoor de voedingswaarden nagenoeg hetzelfde blijven. Wij werken wel met specerijen en natuurlijke smaakstoffen om het fruit een unieke smaak te geven.
Wat is de houdbaarheid van de fruitzakjes?
Wist je dat je gedroogd fruit heel lang kan bewaren? Het fruit wordt wanneer het rijp is gedroogd. Zo kan je het fruit tot wel 6 maanden bewaren. Wij adviseren je wel om het fruit donker en droog te bewaren in bijvoorbeeld een weckpot of afgesloten trommel tot maximaal 5 maanden
Bestellen en verzenden
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kan eenvoudig je gewenste bestelling plaatsen via onze webshop. Wij gaan conform de huidige wet- en regelgeving om met jouw persoonlijke gegevens. Je kan je bestelling vervolgens afronden en wanneer we jouw betaling hebben ontvangen gaan we ermee aan de slag.
Hoe ziet mijn bestelling eruit?
Je bestelling wordt verpakt in zakjes van +/- 30 gram aan gedroogd fruit. De hoeveelheid fruit kan verschillen i.v.m. het gewicht van het fruit.
Hoe kan ik betalen?
LaLeila biedt diverse betaalmethodes aan. De meest gebruikte methode is iDeal. Daarnaast kan je ook met behulp van creditcard (VISA/Maestro/Mastercard) je betaling afronden. Apple Pay behoort ook tot de mogelijkheden.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden onze bestellingen in een stevige doos via DHL met track&trace.
Waar kan ik mijn bestelling ophalen?
Indien je ervoor kiest om je bestelling op te halen, bieden wij de mogelijkheid dit te doen in Amersfoort of in Harderwijk. Geef bij het afronden van je bestelling aan voor welke optie je kiest en je kan binnen enkele werkdagen jouw bestelling ophalen.
Hoe kan ik mijn bestelling traceren?
Je ontvangt via jouw opgegeven e-mailadres een track & trace code wanneer de bestelling is verzonden.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Nadat we je bestelling binnen hebben gekregen kan je helaas de order niet meer annuleren.
Kan ik mijn bestelling retourneren/ruilen?
Nee. Vanuit hygiënisch oogpunt nemen wij geen orders retour en kan je ook geen orders ruilen.
Hoe lang duurt het tot ik mijn bestelling in huis heb?
Wij zullen jouw bestelling binnen 1 werkdag in behandeling nemen en aan de vervoerder overdragen. Daarna duurt het ongeveer 1-3 werkdagen tot jij je bestelling in huis hebt.
Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?
Wij hebben jouw persoonlijke gegevens nodig om de bestelling bij je te bezorgen. Uiteraard gaan we hier zorgvuldig mee om en worden jouw gegevens op een correcte wijze bewaard.